Marketing – poznaj liczby

Marketing to sztuka. Musisz jak najlepiej znać swoich potencjalnych klientów: ich możliwości finansowe, upodobania w różnych kwestiach, styl życia. Bardzo dużo w tym musi być psychologii, jednak z drugiej strony trzeba opierać się na twardych danych.

Tam, gdzie można wyciągnąć konkretne dane – rób to. Internet daje możliwości poznawania konkretnych liczb, jeżeli chodzi o internautów. Jest to skarbnica wiedzy dla marketingowca. Na przykład, jeżeli masz skonstruować kampanie reklamową dla producenta okien to możesz dowiedzieć się, ile razy w miesiącu internauci wpisują w pole wyszukiwarki Google frazę “producent okien plastikowych”. I możesz taką samą wiedzę uzyskać, jeżeli chodzi o bardzo dużą ilość fraz związanych z oknami plastikowymi. To pozwoli na ustalenie fraz na jakie powinieneś pozycjonować się w wyszukiwarce Google, ale także w ustalaniu treści reklamowych. Poza tym takie informacje mogą skłonić do podjęcia pewnych decyzji dotyczących korekt w asortymencie firmy. Jeżeli przykładowo okaże się, że bardzo dużo ludzi szuka okien w kolorze zielonym, to można wprowadzić taki asortyment do oferty.

Reklama to psychologia

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>