Wizerunek przedsiębiorstwa kreuje się również przez graficzne składniki identyfikacji. Jest to pojęcie dużo szersze niż samo logo, chociaż ono jest zasadniczym składnikiem identyfikacji wizualnej firmy.
System graficznej identyfikacji powinien być dobrze przemyślany. Nade wszystko musi oddawać charakter produktów jakie przedsiębiorstwo oferuje – czy to towarów czy usług.
Do graficznych składników identyfikacji zaliczamy: logo, kolorystykę, elementy grafiki. Mogą, choć nie muszą, być to kształty produktów, opakowań a nawet specyficzne cechy architektury.
Elementy wizualnej identyfikacji można zobaczyć internetowych witrynach firmowych, drukach firmowych, prospektach, katalogach, wizytówkach, odzieży roboczej (przykład: https://www.nuka.pl/czapki-robocze).
Zmysł wzorku przyjmuje najobfitszą ilość informacji. Dlatego wizualne elementy identyfikacji są tak bardzo ważne. System graficznej identyfikacji firmy współtworzy – wraz produktami czy sposobem funkcjonowania – charakter przedsiębiorstwa.